Algemene voorwaarden

 

Email: info@studiosecondd.nl

Website: www.studiosecondd.nl

 

Artikel 1 – Definities

  1. Website, gevestigd te Elst, KvK-nummer: 95127976
  2. Klant: degene met wie Studio Secondd een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: Studio Secondd en klant samen.
  4. Consument: een klant die ook een individu is en die als privépersoon handelt.

 

Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Studio Secondd
  2. Studio Secondd en de klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
  3. Studio Secondd en de klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

 

Artikel 3 – Prijzen

  1. Studio Secondd hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
  2. Studio Secondd mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
  3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Studio Secondd niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhoging.

 

Artikel 4 – Betalingen en betalingstermijn

  1. Studio Secondd mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
  2. De klant moet een betaling achteraf binnen 7 dagen na levering hebben voldaan.
  3. De betalingstermijnen die www.studiosecondd.nl hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat als de klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Studio Secondd aan de klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
  4. Studio Secondd mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

 

Artikel 5 – Gevolgen te late betaling

  1. Betaalt de klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Studio Secondd de wettelijke rente per maand voor niet handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Studio Secondd.
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  4. Wanneer de klant niet op tijd betaalt, mag Studio Secondd zijn verplichtingen opschorten totdat de klant heeft betaald.
  5. In geval van liquidatie, faillissement, besla of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Studio Secondd op de klant onmiddellijk opeisbaar.
  6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Studio Secondd, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.

 

Artikel 6 – Recht van reclame

  1. Wanneer de klant in verzuim is, mag Studio Secondd het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde producten.
  2. Studio Secondd maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de klant.
  3. De klant betaalt de kosten voor het terugbetalen of -brengen van de producten.

 

Artikel 7 – Herroepingsrecht

  1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
  • Het product is ongebruikt.
  • Het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast.
  • De consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht.
  • De verzegeling niet intact is.
  1. De bedenktijd van 14 dagen begint:
  • Op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling.
  1. De consument moet het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht terugsturen naar Studio Secondd ,bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.

 

Artikel 8 – Vergoeding van bezorgkosten

  1. De retourneringskosten zijn voor de klant zelf ongeacht het bedrag van de bestelling.

 

Artikel 9 – Retentierecht

  1. Studio Secondd kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant bij zich houden, totdat de klant alle nog openstaande rekeningen van Studio Secondd heeft betaald, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid gesteld heeft.
  2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de klant nog geld moet betalen aan Studio Secondd
  3. Studio Secondd is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.

 

Artikel 10 – Eigendomsvoorbehoud

  1. Studio Secondd blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant alle openstaande facturen van Studio Secondd met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
  2. Tot die tijd in lid 1 kan Studio Secondd gebruikmaken va zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
  3. Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.
  4. Wanneer Studio Secondd gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag Studio Secondd van de klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.

 

Artikel 11 – Levering

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
  2. Levering vindt plaats bij Studio Secondd tenzij anders wordt afgesproken.
  3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.
  4. Wanneer de klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Studio Secondd zijn verplichtingen opschorten totdat de klant betaalt.
  5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de klant een verlate levering niet aan Studio Secondd kan tegenwerpen.

 

Artikel 12 – Levertijd

  1. De levertijden van Studio Secondd zijn indicatief. Als later wordt geleverd, kan de klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
  2. De levertijd gaat in wanneer de klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van Studio Secondd.
  3. De klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Studio Secondd later levert dan is afgesproken. De klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken.

 

Artikel 13 – Feitelijke levering

  1. De klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden,

 

Artikel 14 – Transportkosten

  1. De klant betaald de kosten voor transport, tenzij de klant en Studio Secondd schriftelijk anders hebben afgesproken.

 

Artikel 15 – Verpakking en verzending

  1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doe de klant dit niet, dan kan hij Studio Secondd niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
  2. Wanneer de klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Studio Secondd Doet de klant dit niet, dan kan hij Studio Secondd niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

 

Artikel 16 – Garantie

  1. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
  2. De garantie geld niet:
  • In het geval van normale slijtage.
  • Voor schade ontstaan door ongevallen.
  • Voor schade door aangebrachte wijzigingen aan het product.
  • Voor schade door nalatigheid of ondeskundige gebruik door de klant.
  • Wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.
  1. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.

 

Artikel 17 – Ruilen

  1. De klant kan geen gekochte artikelen ruilen.

 

Artikel 18 – Vrijwillig

  1.  De klant vrijwaart Studio Secondd tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Studio Secondd geleverde producten en/of diensten.

 

Artikel 19 – Klachten

  1. De klant moet een door Studio Secondd geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Studio Secondd hierop gepast kan reageren.
  3. De klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de klant en Studio Secondd.
  4. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de klant niet eisen dat Studio Secondd andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

 

Artikel 20 – Ingebrekestelling

  1. De klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Studio Secondd.

 

Artikel 21 – Aansprakelijkheid klant

  1. Wanneer Studio Secondd een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.

 

Artikel 22 – Aansprakelijkheid Studio Secondd

  1. Studio Secondd is alleen aansprakelijk voor schade die de klant lijdt wanneer die schade is veroorzaak door opzet of bewust roekeloosheid.
  2. Wanneer Studio Secondd aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
  3. Studio Secondd is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
  4. Wanneer Studio Secondd aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.

 

Artikel 23 – Vervaltermijn

  1. Elk recht van de klant op schadevergoeding van Studio Secondd vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit.

 

Artikel 24 – Ontbinding

  1. De klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Studio Secondd toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichting, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
  2. Studio Secondd mag de overeenkomst met de klant ongedaan maken, wanneer de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Studio Secondd kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.

 

Artikel 25 – Overmacht

  1. Een tekortkoming van Studio Secondd door de klant niet aan Studio Secondd kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
  2. Onder de overmacht situatie valt onder meer ook:
  • Een noodtoestand
  • Wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
  • Stroom-, elektriciteits-, internet-, computerstoring
  • Computervirussen
  • Stakingen
  • Overheidsmaatregelen
  • Vervoersproblemen
  1. Wanneer zich een overmacht situatie voordoet waardoor Studio Secondd 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Studio Secondd kan nakomen.
  2. Vanaf het moment dat een overmacht situatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de klant als Studio Secondd de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
  3. Studio Secondd hoeft in een overmacht situatie geen vergoeding aan de klant te betalen, ook niet wanneer Studio Secondd hiervan voordeel heeft.

 

Artikel 26 – Wijziging algemene voorwaarden

  1. Studio Secondd mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Studio Secondd altijd doorvoeren.
  3. Ingrijpende wijzigingen zal Studio Secondd zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.

 

Artikel 27 – Overgang van rechten

  1. De klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Studio Secondd aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Studio Secondd.

 

Artikel 28 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer 1 of meerdere bepaling van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepaling van deze voorwaarden.
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichts in de buurt komt van wat Studio Secondd bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

 

Artikel 29 – Toepasslijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden en ieder onderliggende overeenkomst tussen de klanten en Studio Secondd is Nederlands recht van toepassing.
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Studio Secondd is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de klant Studio Secondd, tenzij de wet iets anders bepaalt.

 

 

 

 

Opgesteld op 09 juni 2024